04. 11. 2013.
Telefonski broj u Norveškoj
Vjerujem da je svima bitno da imaju mobilni broj telefona kada dođu u Norvešku, naravno ako su došli iz razloga da ovdje rade i borave. Kako u Norveškoj nije moguće imati neregistrirani broj, za strance to može biti malo komplicirano. Mnogi će imati pomoć u smislu da imaju nekoga ovdje tko će im moći uzeti broj na svoje ime, ali ima i onih koji neće.
Mreža MyCall koju koristim zbog vrlo povoljnog odnosa uloženo/dobiveno, također nudi i mogućnost uzimanja broja kao stranac. Znam jedan slučaj čovjeka koji je prilikom uzimanja broja upisao svoj balkanski matični broj. Jedina caka je da u tom slučaju nije moguće naručiti broj online nego je potrebno otići na prodajno mjesto.
Još jedna odlična stvar koju ova mreža nudi je pretplata bez pretplate. Zapravo radi se o sistemu plaćanja pretplate unaprijed tako da je to također kao neki prepaid, a za to se dobiju gotovo sve pretplatničke beneficije, a ono najbitnije, dobiju se pretplatničke cijene. Konkretno ono što ja koristim je tarifa koja za 200 kruna nudi 500 minuta unutar Norveške, 250 međunarodnih minuta (130 zemalja uključeno), 500 SMS poruka (domaće i međunarodne), 500 MMS poruka (domaće i međunarodne), 500 MB interneta. Naravno, nema nikakve uspostave poziva i internet se zaokružuje na kilobajt.
Jako mi se sviđa i sistem naplate dotične pretplate, jer se iznos automatski skida sa kartice koja je navedena za plaćanje i to onog datuma u mjesecu kada je započeto prvi put. Čini mi se da je ovdje isto kod svih operatera, obračunsko razdoblje započinje onoga dana kada je sklopljen ugovor i tako ostaje stalno. Znam da je potrebno imati Visa ili MasterCard karticu, no nisam siguran da li je baš potrebno da se radi o lokalnoj bankovnoj kartici. Vjerojatno nije.
Velika prednost ove mreže je što imaju tehničku podršku na engleskom jeziku, kao i samu web stranicu. Koliko sam primijetio u Norveškoj to nije čest slučaj. Vidi se i po ponudi da su orijentirani ka strancima. Inače, radi se o virtualnoj mrežu koja koristi Telenorov signal i što se pokrivenosti tiče, tu nema nikakvih problema.
Jedna sitnica vezano za telefoniju na koju treba pripaziti u Norveškoj da se ne bi novac uzaludno rasipao, potrebno je isključiti potvrdu da je primatelj primio poruku, jer taj izvještaj operateri (većina ili čak i svi) naplaćuju 0,35 kruna.
Tekst je nastao u nedostatku pametnijih dešavanja, ali mogao bi biti koristan onima koji se zapute u Norvešku.